Memaparkan catatan dengan label alfafa. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label alfafa. Papar semua catatan

Rabu, 5 Mac 2014

Set Bajet-ESP & Alfafa banyakkan Susu- Breastfeeding

Semua ibu-ibu yang menyusukan bayi mereka inginkan susu badan yang berkhasiat dan banyak, bagi memastikan bayi mereka sihat dan membesar dengan baik. Shaklee mempunyai beberapa supplement yang dapat membantu ibu-ibu di luar sana untuk tambah susu badan. Supplement ini memberikan khasiat kepada ibu-ibu, sekaligus juga dapat memberi khasiat kepada bayi mereka. 

Anda mencari set breastfeeding yang bersesuaian dengan bajet anda? Jangan risau. Set Bajet Breastfeeding Shaklee tetap lengkap dan dapat membantu anda. Anda tidak perlu risau kerana anda masih boleh mendapatkan set supplement Shaklee dan membantu anda untuk menghasilkan lebih banyak susu dan dapat breastfeed anak anda. Breastfeed dengan tenang, anak anda pun akan segera kenyang dan sihat. 

Apa yang anda perlukan hanyalah 2 supplement penting yang dapat membantu anda.
  •  ESP (Energizing Soy Protein)
  •  Alfalfa Complex
Bagaimana ESP dan Alfalfa bantu untuk tambah susu badan? 

 ESP
  •  Memberikan khasiat protein kepada anda. Anda memerlukan protein yang mencukupi untuk  breastfeed.
  •  Mengandungi isoflavones yang membantu menambahkan susu badan ibu
  •  Dihasilkan dengan kacang soya yang bermutu tinggi dan diproses secara semulajadi
 Alfalfa Complex
  •  Kaya dengan kandungan protein, kalsium, dan klorofil yang terbukti membantu menambahkan  susu badan ibu
  •  Mengandungi 1001 khasiat yang dipercayai sejak dahulu lagi
Ramai ibu-ibu telah pun mempercayainya. Anda bila lagi? Dapatkan Set Bajet Breastfeeding Alfalfa dan ESP anda secepat mungkin, agar dapat membantu anda menghasilkan susu yang lebih berkualiti dan berkhasiat, serta membantu untuk tambah susu badan anda. Supplement dapat membantu anda. Yang penting usaha anda, anda tawakal serta redha kepada-Nya..

Konsultasi secara EKSKLUSIF & hubungi saya untuk dapatkan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda.
Berminat nak cuba @ Nak order vitamin Shaklee dengan saya ? info..produk menarik..harga menarik yang sememangnya berbaloi..cod Area Alor Setar, Jitra, k/nerang, Pendang dan sekitar dengannya..by pos utk seluruh negeri..bolehlah hubungi :


Zahirah Dzahir / ID NO 941273 / 013-3240344 ( SMS/WHATSAPP)
ieradzahir@yahoo.com | Mummy Iera Vitta Shoppe

 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuh sebrang penyakit. ia hanyalah makanan tambahan untuk kesihatan.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration

Isnin, 10 Februari 2014

SHAKLEE : ALFALFA COMPLEX

(Source - deeprootsathome)

Sumber zat makanan semulajadi dan klorofil
Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrient. akar tunjangnya yang mengunjur ke bawah sedalam enam meter mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan dalam tanah, sementara daunnya mengumpul koorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.


Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan zat besi dan pelbagai jenis zat, termasuklah kalsium, fosforus, zat besi dan magnesium, serta klorofil, mineral surih dan mineral.

Manfaat Utama Alfalfa Complex

  1. Mencuci hati, darah dan usus - ia merupakan makanan yang sangat beralkali, yang boleh mengembalikan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah, dan mencantikkan kulit dan otot.
  2. Melawan alahan/ allergy - memperbaiki struktur kulit dan hidung yang sensitif, kurap, bau badan dan kaki yang berbau.
  3. Baik untuk matikan bakteria dalam perut dan usus - memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti sembelit, kembung perut, hepatitis, ulser gastrik.
  4. Menyingkirkan lemak dan kolesterol - kerana alfalfa mengandungi saponin, serap yang bertindak seperti span untuk menyerap lemak dan kolesterol.
  5. Melegakan rasa letih dan lesu.

Fungsi-fungsi Alfalfa:
  • menggalakkan kulit yang sihat 
  • dapat mengatasi masalah ulser 
  • Meneutralkan asid dalam badan 
  • sebagai pembersih darah 
  • meningkatkan kesihatan hati 
  • digunakan untuk jangkitan saluran kencing 
  • membantu penghasilan susu ibu 
  • mengurangkan masalah alahan 
  • menpunyai fungsi detoksifikasi 
  • membantu penghadaman 
  • membina darah merah tanpa menghadapi masalah sembelit 
  • mengurangkan kesakitan yang disebabkan oleh uric asid/gout 
  • menolong dalam masalah edema 
  • melegakan kelesuan dan tekanan 
  • membuang toksi dalam usus 
  • konfrontasi dengan tumor dan cyst

Fakta Nutrisi Setaip Hidangan


Shaklee Alfalfa Complex
Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.
• Sumber semulajadi alfalfa.
• Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air sebagai minuman herba semulajadi.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Bilangan size setiap botol
330 biji dalam 1 botol Alfalfa Complex (S)
700 biji dalam 1 botol Alfalfa Complex (L)

Jadual makan
Untuk kesihatan berpanjangan - 10biji selepas makan , setiap hari.
*untuk pemulaan makan..ambil dos rendah dulu..contoh dalam 4 biji dulu..kalau ok tambah sukatan dos tu hingga 10 biji.

Konsultasi secara EKSKLUSIF & hubungi saya untuk dapatkan HARGA ISTIMEWA  khas untuk anda.
Berminat nak cuba @ Nak order vitamin Shaklee dengan saya ? info..produk menarik..harga menarik yang sememangnya berbaloi..cod Area Alor Setar, Jitra, k/nerang, Pendang dan sekitar dengannya..by pos utk seluruh negeri..bolehlah hubungi :


Zahirah Dzahir / ID NO 941273 / 013-3240344 ( SMS/WHATSAPP)
ieradzahir@yahoo.com | Mummy Iera Vitta Shoppe


 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuh sebrang penyakit. ia hanyalah makanan tambahan untuk kesihatan.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration

Rabu, 8 Januari 2014

Siapa Yang Tidak Boleh Mengambil Alfafa Complex

Walaupun ALFAFA ni adalah dikenali sbg bapa makanan dan mengandungi pelbagai kandungan mineral dan vitamin namun ada golongan tertentu yg sama sekali tidak dibenarkan mengambil supplemen ini





Golongan ini adalah

1) Pesakit SLE 2) Pesakit Auto Imun seperti Psirosis 3) Pengidap G6PD 4) Mereka yang bergantung kepada ubat Walfarin [Ubat cairkan darah

Original from: http://puterikuainanina.blogspot.com/2014/01/jangan-ambil-alfalfa-complex-shaklee.html
Copyright EXEIdeas - All Rights Reserved
1) Pesakit SLE 2) Pesakit Auto Imun seperti Psirosis 3) Pengidap G6PD 4) Mereka yang bergantung kepada ubat Walfarin [Ubat cairkan darah]

Original from: http://puterikuainanina.blogspot.com/2014/01/jangan-ambil-alfalfa-complex-shaklee.html
Copyright EXEIdeas - All Rights Reserve

1. Pesakit SLE
2. Pesakit Auto Imun seperti Psirosis
3. Penghidap G6PD atau ibu menyusu yg bayinya ada G6PD
4. Mereka yang bergantung pada ubat warfarin (ubat cairkan darah) kerana alfafa mengandungi VITAMIN K yg boleh memekatkan darah


Bagi pesakit2 ini atau yang ada penyakit saya sarankan lebih baik bertanya doktor dulu sebelum anda mengambil apa apa supplement tambahan. Kita tidak tahu..kekadang ada supplemnent yang tidak sesuai akan memudaratkan diri sendiri.


 Ready Stock / Cod / Self Pick Up / Pos
Untuk anda semua boleh juga mengambil supplement tambahan seperti vitamin Shaklee untuk kesihatan diri secara menyeluruh.Ingin dapatkan Vitamin Shaklee boleh hubungi saya..boleh juga klik untuk info vitamin ya..

Jom Like Page  Mummy Iera Vitta Shoppe / 941273 / 013-3240344
Facebook Zahirah Dzahir
Konsultasi secara EKSKLUSIF & hubungi saya untuk dapatkan HARGA ISTIMEWA  khas untuk anda.
Berminat nak cuba @ Nak order vitamin Shaklee dengan saya ? info..produk menarik..harga menarik yang sememangnya berbaloi..cod Area Alor Setar, Jitra, k/nerang, Pendang dan sekitar dengannya..by pos utk seluruh negeri..bolehlah hubungi :


Zahirah Dzahir / ID NO 941273 / 013-3240344 ( SMS/WHATSAPP)
ieradzahir@yahoo.com | Mummy Iera Vitta Shoppe


 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuh sebrang penyakit. ia hanyalah makanan tambahan untuk kesihatan.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration

Alfafa Shaklee Untuk Lelaki

Kekadang ada yang tanya saya, vitmamin Shaklee iaitu Alfafa ni boleh ke tak untuk Lelaki. Jawabnya BOLEH. Sbbnya bila ckp pasal alfafa ni ramai yang ambil ialah perempuan/wanita .Ada yg ambil utk banyakkan susu badan dan utk kecantikan dalaman wanita dan untuk kesihatan satu badan.


Supplement shaklee ni semua golongan boleh ambil lelaki dan wanita takde restriction  utk lelaki dan wanita ni


Alfafa ni salah satu fungsi yg plg penting adalah detox, alfafa ni lebih kepada detox seluruh badan dan buang toksin, toksin yg byk boleh menyebabkan badan kita lemah, sering pening dan sakit jd takde masalah kat sini utk lelaki amalkan alfafa utk fungsi detox dan meringankan badan

Antara set ( ada Alfafa) yg selalu jadi pilihan elaki ambil alfafa adalah SET G dan GOUT. Ramai juga lelaki yg menghadapi masalah alahan seperti Resdung dan Gout .

Alfafa juga bagus utk kesihatan kulit muka, yg selalu tumbuh jerawat tu boleh ambil alfafa utk tujuan buang toksin, toksin yg terkumpul dlm badan tu selalunya mengundang jerawat yg berulang, so bila dah bersih dalaman, kulit pun susah nak tumbuh jerawat

Ada juga customer lelaki yg beritahu bila dah amek alfafa ni badan jd bertenaga dan tak cpt mengantuk . Ini terjadi  bila badan melalui proses detox lalu badan jadi makin ringan

Lain2 fungsi ALFAFA adalah

  • Alfalfa sgt memmabntu untuk menurunkan paras kolesterol jahat dari tubuh yg boleh menyebabkan sakit jantung dan strok
  • Alfalfa mampu menurunkan kadar gula darah. .
  • Sifat diuretik dari alfalfa efektif menghilangkan retensi air dalam tubuh sehingga mencegah edema.
  • Alfalfa juga efektif mengubati resdung dan masalah alaha
  • Tanaman ini bisa digunakan untuk memperbaiki sistem pencernaan dan untuk detoksifikasi.
  • Alfalfa juga efektif untuk mengurangi sakit sendi dan otot.
  • Utk mengurangkan masalah sembelit
  • Dapat mengatasi masalah bau badan
  • Elok utk mereka yg ada masalah kencing kotor, tak lawas dan masalah buah pinggang



Tidak semua alfalfa adalah sama,alfalfa yang didapati di supermarket adalah alfalfa sprout (biji cambah). Alfalfa lain mungkin ditanam dengan kaedah yang tak mementingkan teknologi hijau. Alfalfa Shaklee diperbuat dari daun alfalfa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA – ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia.

So..bukan saja perempuan, malah lelaki juga boleh amalkan Alfafa ni utk kesihatan tubuh badan.



Berminat nak dapatkan Alfafa boleh hubungi saya.

Ready Stock / Cod / Self Pick Up / Pos
Untuk anda semua boleh juga mengambil supplement tambahan seperti vitamin Shaklee untuk kesihatan diri secara menyeluruh.Ingin dapatkan Vitamin Shaklee boleh hubungi saya..boleh juga klik untuk info vitamin ya..

Jom Like Page  Mummy Iera Vitta Shoppe / 941273 / 013-3240344
Facebook Zahirah Dzahir
Konsultasi secara EKSKLUSIF & hubungi saya untuk dapatkan HARGA ISTIMEWA   khas untuk anda.
Berminat nak cuba @ Nak order vitamin Shaklee dengan saya ? info..produk menarik..harga menarik yang sememangnya berbaloi..cod Area Alor Setar, Jitra, k/nerang, Pendang dan sekitar dengannya..by pos utk seluruh negeri..bolehlah hubungi :


Zahirah Dzahir / ID NO 941273 / 013-3240344 ( SMS/WHATSAPP)
ieradzahir@yahoo.com | Mummy Iera Vitta Shoppe


 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuh sebrang penyakit. ia hanyalah makanan tambahan untuk kesihatan.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration

Sabtu, 4 Januari 2014

Atasi Masalah Bau Badan Dengan Vitamin Shakle

Assalamualaikum..
Hakikatnya semua orang punya bau badan yang tersendiri kerana ia berpunca daripada proses perpeluhan. Berpeluh adalah sebahagian daripada proses tubuh dan kita perlu faham mengapa tubuh menghasilkan peluh.

Ada dua jenis kelenjar menghasilkan peluh :

1) Kelenjar Eccrine bertanggungjawab terhadap proses berpeluh di mana ia bersambung terus hingga permukaan kulit untuk menghasilkan peluh. Ia bertujuan mengawal suhu badan selain membuang bahan-bahan buangan seperti urea, sodium, kalsium atau elektrolit.

Pakar Perubatan dan Dermatologi Pusat Perubatan Darul Ehsan, Dr Noraziah Abd Kadir Jailani,menjelaskan peluh melalui kelenjar Eccrine sifatnya tulen, jernih seperti air dan tidak menghasilkan bau kerana akan terus keluar ke permukaan kulit dan meluap.

2) Kelenjar Apocrine pula merembeskan cecair yang lebih likat dan agak keruh serta menimbulkan masalah jika ia lebih banyak dari kelenjar Eccrine.

Kelenjar Apocrine ada pada bahagian tubuh yang banyak folikel rambut seperti ketiak serta tempat sulit seperti kemaluan. Kelenjar ini mengandungi sebum, bahan berlemak di mana peluh dirembeskan. Sebum pula bahan organik yang tersimpan dalam kelenjar Apocrine.
Di sini lebih mudah untuk bakteria memecah masuk protein dalam rembesan peluh, tidak seperti kelenjar Eccrine. Apabila protin dipecah masuk dalam peluh oleh bakteria, ketiak atau kaki akan mengeluarkan bau yang kurang menyenangkan.
Shaklee ada memperkenalkan produk yang boleh membantu masalah bau badan.

Cadangan Vitamin Untuk Mengawal Bau Badan:

Alfalfa adalah dikenali sebagai agen diuretik, pembersih badan dan penyahtoksik. Ia merangsang pengaliran hempedu, dan membuang unsur mineral bahaya dari tubuh. Ia juga membantu
melindungi dari radiasi dan membantu mengawal bau badan




Diproses secara semulajadi di bawah suhu yang rendah bagi mengekalkan SEMUA allicin. Ia 
juga telah dirumus untuk mengawal bau. Walaupun bawang putih salah satu penyebab nafas 
berbau, namun tablet Garlic Shaklee tak pecahkan sehingga ia sampai ke dalam usus kecil. Di 
samping itu, ia mengandungi campuran pudina dan estrak rosemary bagi mengawal bau dengan berkesan.

Herb-Lax secara semulajadi merangsang pengecutan otot usus. Ini membolehkan penyingkiran 
sisa-sisa yang teperangkap dan memendekkan masa transit, dan mengelakkan penyerapan toksik. Herba-Lax boleh membantu meningkatkan pengaliran darah, mengurangkan bau badan, jerawat, melegakan sembelit, gas perut dan usus, dan menormalkan proses usus.

Selain itu anda juga boleh mengatasi masalah bau badan ini dengan cara lain juga seperti :
  • Kerap mandi dan JAGA KEBERSIHAN DIRI- Cara terbaik ialah mandi 3 kali sehari, agar bakteria tidak boleh membiak dan pastikan pengambilan sabun anti bakteria. Amalkan pemakaian DEODARANT or basuh dengan AIR LIMAU (kalau mandi biar bersih2..cuci ditempat yang berdaki)
  • Pilih pakaian fabrik kapas dan longgar- bahan sebegini memastikan adanya peredaran angin, dan mengurang rasa panas dan secara tidak langsung mengurangkan peluh.
  •  (elakkan memakai pakaian yang berlapis atau berwarna gelap)
  • Elak pengambilan makanan tinggi choline (bawang putih, daging, rempah, kafein dan kekacang).
  • Berhenti merokok.
Dengan adanya tips2 di atas , Insyallah dapat membantu mengurangkan masalah bau badan anda.
Nak tahu punca-punca kenapa badan anda berbau

Antara punca- punca bau badan adalah : 
  • Bahan buangan toxin terkumpul dalam badan akibat dari proses pencernaan tidak sempurna.: Pengambilan pelbagai jenis makanan, majoritinya digunakan untuk tubuh sementara selebihnya ditukar ke dalam bentuk sisa buangan atau toksin. Toksin ini disingkirkan sekiranya ginjal, hati dan saluran penghadaman usus berfungsi dengan baik.
  • Sembelit : sekiranya sistem pencernaan tubuh tidak berfungsi dengan betul, toksin ini boleh kekal dalam tubuh. Individu yang punya masalah ini dan makan banyak daging, telur, ikan dan kekacang khususnya akan mempunyai bau badan yang busuk. Makanan ini mengandungi banyak Choline yang tidak mudah melalui proses metabolisme.
  • KOPI dan MINUMAN BERKAFEIN: Banyak minum kopi atau minuman berkafein dan makanan berempah yang mengandungi bawang dan bawang putih juga berpotensi menyebabkan bau pada ketiak, tidak kira lelaki atau wanita.
  • Masalah ginjal, hati, hypoglycemia (kurang gula dalam darah), jangkitan kuman, kencing manis dan tiroid: Ia dikesan apabila individu yang pada mulanya tidak punya masalah bau, tiba-tiba mengalami perubahan bau badan yang mengganggu. Bau badan juga disebabkan oleh faktor genetik dan kelenjar yang sangat aktif.

Punca kaki berbau tidak banyak beza dengan bau badan. Selain kaki yang kuat berpeluh, bau
kaki juga disebabkan memakai kasut atau sarung kaki yang tiada pengalihan udara sempurna
dalam tempoh yang lama. Memandangkan kaki manusia dilitupi kelenjar peluh tebal, peluh pada
kaki boleh bercampur dengan bakteria pada permukaan dan menghasilkan bau.Pastikan kaki 

sentiasa kering, guna talkum untuk kaki, jangan guna kasut yang sama dan elakkan
tekanan emosi dengan melakukan senaman meditasi seperti yoga.




Antara cara merawat dan mengawal masalah bau ketiak pula ialah penggunaan cecair pencuci mengandungi 3 peratus hidrogen peroksida, menyembur pewangi dan penyembur anti peluh. 

Jika terlalu serius, pembedahan membuang kelenjar Apocrine pada tempat bermasalah boleh 
dilakukan selain laser serta suntikan botox.

Ingin dapatkan Vitamin2 ni..
Ready Stock / Cod / Self Pick Up / Pos
Untuk anda semua boleh juga mengambil supplement tambahan seperti vitamin Shaklee untuk kesihatan diri secara menyeluruh.Ingin dapatkan  
Vitamin Shaklee boleh hubungi saya..boleh juga klik untuk info vitamin ya..

Jom Like Page  Mummy Iera Vitta Shoppe / 941273 / 013-3240344
Facebook Zahirah Dzahir

Jumaat, 3 Januari 2014

Sumber Zat Makanan Semulajadi & Klorofil


Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.

1001 Fungsi Alfalfa:

1. Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
2. Melegakan sakit sendi dan belakang.
3. Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
4. Memberi sensasi ‘rasa sejuk’
5. Memberi kelegaan semasa haid
6. Merawat arthitis
7. Bagus untuk elergi dan ekzema
8. Merawat athma
9. Mencuci usus bagi membuang toksik
10. mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitan buah pinggang
11. Meneutralkan asid dalam badan
12. Merawat masalah keputihan pada wanita
13. Membesar dan menegangkan payudara
14. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri
15. Memulihkan urat selepas bersalin
16. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
17. Meningkatkan stamina seorang suami
18. Melegakan sembelit
19. Membuang angin dalam badan

Haaa tu dia... antara 1001 fungsi Alfalfa... dan yg bestnya Shaklee Alfalfa Complex tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Produk alfalfa ini tak sesuai bagi yang menghidap SLE. Penghidap SLE sila dapatkan nasihat pakar sebelum mengambil produk ni

TESTIMONI ALFALFA SHAKLEE 

Alfalfa mengurangkan masalah keputihan




Alfalfa mengurangkan nafas berbau


Alfalfa sebagai milk booster




Alfalfa mengurangkan sakit sakit sendi



Alfalfa mengurangkan alahan / alergik


Konsultasi secara EKSKLUSIF & hubungi saya untuk dapatkan HARGA ISTIMEWA   khas untuk anda.
Berminat nak cuba @ Nak order vitamin Shaklee dengan saya ? info..produk menarik..harga menarik yang sememangnya berbaloi..cod Area Alor Setar, Jitra, k/nerang, Pendang dan sekitar dengannya..by pos utk seluruh negeri..bolehlah hubungi :


Zahirah Dzahir / ID NO 941273 / 013-3240344 ( SMS/WHATSAPP)
ieradzahir@yahoo.com | Mummy Iera Vitta Shoppe


 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuh sebrang penyakit. ia hanyalah makanan tambahan untuk kesihatan.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration

Alfafa - Keputihan Wanita

Keputihan atau lelehan lendir yang keluar dari faraj wanita ada pelbagai sifatnya dan berbeza di antara seorang wanita dengan yang lain.

Keputihan biasanya berwarna jernih atau kelabu keputihan. Lazimnya, jika keputihan tiada berubah warna kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan.

Sama juga jika keputihan bersifat berlendir dan tidak berbeku seperti susu basi atau berubah berbau hanyir, atau terdapat radang dan kegatalan pada faraj menandakan jangkitan.



PUNCA KEPUTIHAN:

Keputihan atau lendir faraj terjadi akibat
 :

# Perubahan hormon yang dilalui setiap wanita

# Jangkitan kuman yang menganggu organ kewanitaan

# Keputihan akan bertambah cair ketika ovulasi dan bertambah likat ketika hampir haid.

Wanita yang dalam keadaan terangsang seksualnya juga boleh menambahkan lagi keputihan yang dialaminya.

Keadaan stres mental juga boleh mengakibatkan perubahan hormon dan mengakibatkan keputihan berlebihan.

Penyakit dalaman seperti penyakit kencing manis, tiroid juga mengakibat ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit.

# Jika anda aktif dalam melakukan hubungan kelamin, maka anda perlu menjalankan ujian pap smear dan pemeriksaan pelvis.
Penyakit yang paling biasa menyebabkan perubahan lendiran faraj adalah jangkitan seksual seperti Bacterial vaginosis, Candida vaginitis, Trichomonas vaginitis, Gonorea, Chlamydia atau herpes.

Tanda-tanda Keputihan Abnormal

Beberapa tanda dan ciri-ciri keputihan abnormal adalah seperti berikut:

1. Cecair yang keluar berwarna kecoklatan.
Warna kecoklatan pada keputihan abnormal ini kerana cecair yang keluar bercampur dengan darah, biasanya berlaku pada wanita dengan kitaran haid tidak teratur. Jika disertai dengan rasa sakit pada pinggul maka kemungkinan ada gejala kanser endometrium atau kanser serviks.

2. Cecair yang keluar berwarna kekuning-kuningan.
Jika cecair keputihan yang keluar berwarna kekuning-kuningan biasanya petanda terjadinya jangkitan gonorhea; apalagi jika keputihan disertai dengan pendarahan dan rasa nyeri pada saat buang air kecil.

3. Cecair yang keluar berwarna kehijauan disertai bau busuk 
Warna kehijuan dan bau busuk pada keputihan abnormal ini biasanya menandakan adanya jangkitan trikomoniasis.

4. Cecair yang keluar kental berwarna putih susu.
Jika keputihan abnormal yang keluar kental dan berwarna putih susu, serta disertai bengkak dan rasa sakit pada faraj, adalah petanda adanya jangkitan organ pembiakan.

5. Gatal sekitar vagina
Jika cecair keputihan berwarna kekuningan disertai bau , gatal, bengkak dan kemerahan pada bibir faraj maka kemungkinan besar keputihan abnormal ini disebabkan kerana bakteria.


P
engambilan supplement Alfalfa Complex sangat disarankan sebagai langkah langkah pencegahan & merawat keputihan menjadi lebih serius.

Alfalfa Complex Shaklee merupakan pilihan terbaik kerana Alfalfa membantu mengatasi masalah keputihan dan masalah kewanitaan yang lain.
Bertindaklah sekarang sebelum terlambat.


Berminat nak dapatkan Alfafa boleh hubungi saya.

Konsultasi secara EKSKLUSIF & hubungi saya untuk dapatkan HARGA ISTIMEWA   khas untuk anda.
Berminat nak cuba @ Nak order vitamin Shaklee dengan saya ? info..produk menarik..harga menarik yang sememangnya berbaloi..cod Area Alor Setar, Jitra, k/nerang, Pendang dan sekitar dengannya..by pos utk seluruh negeri..bolehlah hubungi :


Zahirah Dzahir / ID NO 941273 / 013-3240344 ( SMS/WHATSAPP)
ieradzahir@yahoo.com | Mummy Iera Vitta Shoppe


 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuh sebrang penyakit. ia hanyalah makanan tambahan untuk kesihatan.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration