Memaparkan catatan dengan label ESP. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label ESP. Papar semua catatan

Jumaat, 3 April 2015

Jom Kenali Apa Itu Protein

Assalamualaikum..


Apa Itu Protein
Memahami "apa itu protein" adalah WAJIB dalam memastikan protein yang kita ambil setiap hari benar-benar berkualiti. Benar, kebanyakan makanan mengandungi protein, tetapi adakah semua protein dalam makanan itu (terutama makanan yg sudah diproses) adalah dari jenis yang berkualiti? Jangan salah memilih protein kerana, pemilihan protein yg kurang baik bakal mendatangkan penyakit lain pula dalam waktu jangka panjang..



struktur protein

Struktur protein terbina oleh komponen-komponen kecil yang dikenali sebagai Asid Amino. Setiap protein adalah berbeza dan terdiri daripada komposisi asid amino yang berbeza. Protein yang berkualiti adalah protein yang mengandungi kesemua (atau hampir semua) asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan manusia, tetapi amat penting untuk kemandirian manusia – kelompok asid amino ini dikenali sebagai Essential Amino Acids(EAA). EAA tidak dapat dihasilkan oleh badan manusia, dan oleh yang demikian ia harus diperolehi sepenuhnya menerusi diet.

Protein ESP ~ENERGIZING SOY PROTEIN  ( sumber : Panduan Nutrisi SHAKLEE )

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protin berasaskan kacang soya. Hakikatnya, pengasingan protin yang pertama dicipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70-an. Di mana, kini banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr. Shaklee telah lama mengetahui protin soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.

Energizing Soy Protein ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-GMO" (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Tambahan pula, setiap 850gram (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.


SUMBER DARI Portal Rasmi Fatwa Malaysia mengatakan :-



Hukum Memakan Makanan Terubahsuai Genetik (Genetic Modified Food) - GMO


Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia Kali Ke-95 yang bersidang pada 16-18 Jun 2011 telah membincangkan mengenai Hukum Memakan Makanan Terubahsuai Genetik (GMO). Muzakarah telah membuat keputusan seperti berikut:


1.Setelah mendengar taklimat dan penjelasan daripada Y. Bhg. Prof. Dato’ Dr. Yaakob Che Man, Pengarah Institut Penyelidikan Produk Halal (IPPH) Universiti Putra Malaysia serta meneliti hujah-hujah dan pandangan yang dikemukakan, Muzakarah mengambil perhatian bahawa makanan terubahsuai secara genetik melibatkan pemindahan gen-gen yang halal dan juga tidak halal, dari haiwan dan juga tanaman bagi memberikan ciri-ciri yang dikehendaki sebagai makanan atau ubat-ubatan.



2.Dalam hal ini Muzakarah berpandangan bahawa Islam menghendaki umatnya supaya memilih makanan yang baik (toyyib) iaitu halal,suci dan tidak memberi mudharat kepada jiwa dan akal manusia dan proses penghasilannya juga tidak memberi mudharat kepada manusia dan alam sekitar.


3.Sehubungan itu, Muzakarah bersetuju memutuskan bahawa dalam penghasilan Makanan Terubahsuai Genetik (GMO), penggunaan bahan-bahan yang diharamkan dan memudaratkan manusia serta alam sekitar adalah dilarang.

*************************
Makanya, dengan itu, jgn khuatir dan jangan bimbang jika anda memilih ESP sebagai sarapan pagi, supper & dinner anda!! ESP Shaklee bebas GMO!!



Energizing Soy Protein dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur, tua dan muda. Manakala kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis.
 

Satu hidangan ESP ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging,  4 kali ganda telur,  12 kali ganda susu,  1gm rendah lemak sahaja,  tiada kolestrol,  tiada asid uric  dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia. 
Sebab itulah ia mampu memberikan rasa kenyang yang lebih lama, dapat mengatasi masalah gastrik dan memberikan tenaga segera!
TAHUKAH ANDA APA ITU INDEKS GLISEMIK? (sumber : Blog Dr. Norman)


Diperkenalkan pada tahun 1981 oleh seorang ahli sains bernama Dr. Jenkins. Beliau telah menerangkan konsep GI ini dalam Jurnal Perubatan Nutrisi Klinikal Amerika (American Journal of Clinical Nutrition) sebagai panduan untuk seseorang mengekalkan kestabilan gula dalam darah. Beliau telah mengklasifikasikan karbohidrat berdasarkan bagaimana tubuh manusia bertindakbalas kepadanya. Kadar penyerapan karbohidrat dan kepantasannya menjadi glukosa dalam darah dikira sebagai satu indeks atau petunjuk. Indeks ini dipanggil Indeks Glisemik (GI). GI menunjukkan kedudukan makanan dalam skala 0 hingga 100 mengikut paras sesuatu makanan itu menaikkan paras gula dalam darah selepas ia di makan. 



Kadar kenaikan paras gula dalam darah dikira dengan teknik yang ditetapkan. Beliau telah mendefinisi GI sebagai kadar kenaikan paras gula dalam darah selepas pengambilan makanan yang diuji dibandingkan dengan makanan yang ditetapkan standard (ie: glukosa = 100)



Indeks glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik (G.I) yang tertinggi manakala karbohidrat dengan G.I yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan anda. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang.



Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. Energizing Soy Protein dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones, genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya. Bacaan Indeks Glisemik Rendah bagi SESUDU ESP adalah '39' yang mana bersamaan dengan bacaan G.I sebiji epal.





Kepentingan Protein

Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga meransang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protein.

Manfaat Utama ESP

  1. Protein penting untuk pelihara OTOT dalam badan. Perasan tak ada orang yang berat badan turun tapi badan flabby ( menggeleber/menggelebeh). Orang yang macam ni, yang turun tu bukan berat tapi mereka kehilangan otot. Otot penting untuk tingkatkan metabolisme badan bagi pembakaran lemak.
  2. Pengambilan oleh IBU MENGANDUNG sgt digalakkan kerana akan mencegah daripada membantutkan pertumbuhan anak-anak.
  3. Rambut, Kuku, dan kulit hampir keseluruhannya adalah protein.
  4. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.
  5. Kaya dengan isoflavones yang membantu menstabilkan hormon wanita.
  6. Membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
  7. Genistein berkeupayaan mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada kanser.
  8. Sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
  9. Meransang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mempercepatkan sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
  10. Membekal tenaga dengan segera terutamanya bagi ibu menyusu dan mengandung yang sering mengalami keletihan.
  11. Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan ransangan.
  12. Bagi ibu menyusu, ia membantu dalam mempercepatkan penghasilan susu ibu.

AKIBAT KEKURANGAN PROTEIN DALAM BADAN

  1. Kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit. 
  2. Masalah lebihan air yang tinggi dalam badan. 
  3. Kehilangan kepejalan otot. 
  4. Perubahan warna rambut. 
  5. Membantutkan pertumbuhan terutamanya terhadap bayi di dalam kandungan.
  6. Masalah penghadaman. 
  7. Masalah penghasilan darah dan hormon yang stabil.
  8. Boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.


# TESTIMONI 1 = 
PENYAKIT GASTRIK YANG DIHIDAP BERPULUH TAHUN HILANG!

 

# TESTIMONI 2 = 

KULIT GEBU MAKIN BERSERI!!


kredit

Ready Stock / Cod / Self Pick Up / Pos
Untuk anda semua boleh juga mengambil supplement tambahan seperti vitamin Shaklee untuk kesihatan diri secara menyeluruh.Ingin dapatkan  
Vitamin Shaklee boleh hubungi saya..boleh juga klik untuk info vitamin ya..

Jom Like Page  Mummy Iera Vitta Shoppe / 941273 / 013-3240344
Facebook Zahirah Dzahir

10 Manfaat Soya ESP Shaklee Untuk Ibu Mengandung

Assalamualaikum..


10 Manfaat Soya ESP Shaklee Untuk Ibu Mengandung

Selalu kita dengar kan, kalau minum soya, nanti kulit jadi gebu dan cantik.
Kalau ibu hamil, ramai yang cakap, kalau minum soya, kulit anak pun cantik, cerah dan gebu.

Sebenarnya, selain untuk kecantikan kulit ibu dan bayi, banyak lagi kebaikan soya ni untuk ibu hamil, sebab soya ni adalah sumber protein yang bagus.
Tapi, kalau nak ambil minuman soya, kena hati-hati juga ya. Pastikan soya yang diambil tu selamat. Salah satu ciri soya yang selamat adalah minuman soya non-GMO.
Jika nak tahu apa itu soya non-GMO dan apa lagi ciri-ciri soya yang selamat, jembut baca di sini ya.

Kriteria penting memilih produk soya

Ibu hamil dan mengandung tidak perlu risau atau pening-pening nak pilih produk soya ni, kerana Shaklee ada menawarkan soya yang selamat dan halal, mendapat pegiktirafan dari badan Islam di USA dan disahkan oleh Jakim Malaysia. ESP Shaklee ni pun dah lebih 50 tahun dalam pasaran, dan merupakan produk protein soya pertama di dunia!

5 Sebab Kenapa Ibu Hamil Patut Amil Soya ESP Shaklee?
1. Kerana satu hidangan ESP bersamaan dengan 12 gelas susu. Bagi ibu yang sukar nak disiplin diri mengambil susu, boleh gantikan dengan ESP soy protein kerana ianya tidak memuakkan dan rasanya juga manis buah, tidak terlalu manis kerana ia tidak mengandungi pewarna dan perisa tiruan.
 

2. Soya ini sangat mudah dihadam dan ia membekalkan kalsium, protein dan karbohidrat yang sempurna untuk ibu.
 

3. Dalam ESP ini mengandungi vitamin B6 yang terkenal dengan keupayaannya untuk kecantikan kulit. Ada ibu yang semasa mengandung mengalami alahan pada kulit yang mana kulit jadi kusam dan tak cantik, juga kering. Vitamin B6 boleh bantu melembabkan kulit ibu bagi lebih bermaya dan nampak cantik.
 

4. Dalam ESP Soy Protein ini juga mengandungi Lysine di mana Lysine ini berfungsi membantu badan menyerap kalsium. Seperti yang kita ketahui, bila hamil pertumbuhan bayi anda memang amat memerlukan kalsium untuk pertumbuhannya. Jika kalsium dalam badan ibu tidak mencukupi, ianya boleh beri kesan kepada ibu untuk jangka panjang kerana ibu boleh kehilangan simpanan kalsium dalam badan. Kehilangan kalsium boleh menyebabkan ibu berisiko menghadapi osteoporosis (kereputan tulang) dan juga kesan pada gigi.
 

5. Kandungan Lysine juga boleh bantu ibu hilangkan keletihan, kepenatan, rasa penat melampau, rasa loya, menggigil, seram sejuk, tiada selera makan dan anemia.

10 Kebaikan ESP Shaklee Untuk Ibu Mengandung Berdasarkan Testimoni
  • Bagi tenaga semasa hamil dan semasa proses bersalin
  • Bagi rasa kenyang yang lama
  • Kulit ibu makin cerah dan licin
  • Kulit baby halus dan gebu
  • Tiada stretch mark dan stretch mark yang lama pun hilang
  • Masalah gastrik dan pedih ulu hati hilang
  • Bantu masalah diabetes (GDM) ketika hamil
  • Hemoglobin (HB) tiada masalah
  • Berat badan tak naik banyak atau berlebihan
  • Susu badan meriah dan pekat
bacaan dari blogger2 shaklee
 
Ready Stock / Cod / Self Pick Up / Pos
Untuk anda semua boleh juga mengambil supplement tambahan seperti vitamin Shaklee untuk kesihatan diri secara menyeluruh.Ingin dapatkan  
Vitamin Shaklee boleh hubungi saya..boleh juga klik untuk info vitamin ya..

Jom Like Page  Mummy Iera Vitta Shoppe / 941273 / 013-3240344
Facebook Zahirah Dzahir

Rabu, 8 Oktober 2014

Promosi ESP Kembali Lagi - Oktober 2014

Assalamualaikum



sembang shaklee.. bulan ni bulan promosi ESP shaklee ..beli 6 free 1..harga promosi utk bulan ni sja ..



Antara kebaikan lain apabila anda membeli 6 canister ESP ialah:


* Berpeluang untuk mendapatkan keahlian Shaklee secara percuma 
( RM65)

*Confirm anda mendapat 1 canister ESP secara percuma

* Berpeluang menjana pendapatan sampingan dengan menjalankan bisnes Shaklee (pilihan sendiri)



Antara kebaikan lain apabila anda membeli 6 canister ESP ialah:
✈ Berpeluang untuk mendapatkan keahlian Shaklee secara percuma (worth RM75)
✈ Berpeluang mendapatkan bonus pada pertengahan November 2014 (anggaran RM30++)
✈ Confirm anda mendapat 1 canister ESP secara percuma (worth RM150)
✈ Berpeluang menjana pendapatan sampingan dengan menjalankan bisnes Shaklee (pilihan sendiri)
Jadi, tunggu apa lagi. Jom dapatkan ESP sekarang dan rasailah kebaikannya.
- See more at: http://supplement4all.blogspot.com/#sthash.cLpGcxDX.dpuf
Ready Stock / Cod / Self Pick Up / Pos
Konsultasi secara EKSKLUSIF & hubungi saya untuk dapatkan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda.
Berminat nak cuba @ Nak order vitamin Shaklee dengan saya ? info..produk menarik..harga menarik yang sememangnya berbaloi..cod Area Alor Setar, Jitra, k/nerang, Pendang dan sekitar dengannya..by pos utk seluruh negeri..bolehlah hubungi :


Zahirah Dzahir / ID NO 941273 / 013-3240344 ( SMS/WHATSAPP)
ieradzahir@yahoo.com | Mummy Iera Vitta Shoppe

 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuh sebrang penyakit. ia hanyalah makanan tambahan untuk kesihatan.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration

Selasa, 6 Mei 2014

Perbezaan antara Meal Shake, ESP dan Cinch Shake Shaklee.


Kali ini saya nak kongsikan tentang perbezaan antara Meal Shake, ESP dan Cinch Shake Shaklee. Masih ramai yang terkeliru tentang kegunaan ketiga-tiga jenis makanan tambahan ini.
Banyak saya chek melalui blog semuanya info yang sama, so di bawah ni perbezaan antara Meal Shakes, ESP dan Cinch Shake



Meal Shakes
ESP
Cinch Shake
Berat
544g
850g
765g
Sumber kandungan
Buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu)
Diperbuat daripada 30kg soya bukan GMO
Soya bukan GMO
Kandungan kalori
120 kalori setiap hidangan
110 kalori setiap hidangan
180 kalori setiap hidangan
Kandungan nutrisi
~mengandungi 24 jenis mineral & vitamin yang diperlukan oleh badan

~kaya dengan serat yang membantu buang lemak berlebihan dari perut dan usus

~dilengkapi dengan asid folik, biotin, kalsium dan magnesium untuk keperluan tulang & sel untuk membesar

~lengkap dengan vitamin A, C, E, Zink, selenium yang merupakan agen antioksida yang bertindak melawan jangkitan

~mengandungi 7g protein dalam sajian (1/4 cawan)
~terdiri daripada 9 jenis asid amino yang tak dapat dihasilkan oleh badan

~diperkaya dengan 5 sumber vitamin & 4 sumber mineral

~mengandungi 14g protein & 500mg kalsium dalam setiap hidangan

~genistein yang terkandung dalam kacang soya membantu mengawal pertumbuhan sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovary, menopause & tumbesaran prostat

~satu sajian ESP bersamaan dengan khasiat 2x ganda daging, 4x ganda telur
~diperkaya dengan leusin untuk memelihara otot semasa proses penurunan berat badan (hanya lemak yang dibakar bukan otot)

~mengandungi asid amino perlu

~mengandungi 24g protein bagi setiap hidangan untuk rasa kenyang yang lebih lama

~tinggi kandungan serat iaitu 6g per sajian

~memberi 35% atau lebih nilai harian bagi 21 jenis vitamin & mineral penting




 

Konsultasi secara EKSKLUSIF & hubungi saya untuk dapatkan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda.
Berminat nak cuba @ Nak order vitamin Shaklee dengan saya ? info..produk menarik..harga menarik yang sememangnya berbaloi..cod Area Alor Setar, Jitra, k/nerang, Pendang dan sekitar dengannya..by pos utk seluruh negeri..bolehlah hubungi :


Zahirah Dzahir / ID NO 941273 / 013-3240344 ( SMS/WHATSAPP)
ieradzahir@yahoo.com | Mummy Iera Vitta Shoppe

 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuh sebrang penyakit. ia hanyalah makanan tambahan untuk kesihatan.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration

Sabtu, 29 Mac 2014

Tinggal 2 Hari Promosi Buy 6 Free 1 ESP!!!

Hanya tinggal 2 hari sahaja lagi sebelum 31 March 2014, dan itu maksudnya promosi Buy 6 Free 1 juga akan berakhir selepas 2 hari ini. Jadi, cepat cepat oder n beli ESP anda pada bulan ini kerana harganya yang menjimatkan 


Hubungi saya untuk lebih maklumat lanjut dan untuk order ESP anda. Saya ada yg ready stock / cod kawasan anda yang berdekatan/ nak mai ambek sendiri pun boleh / nak pos pun boleh..

Konsultasi secara EKSKLUSIF & hubungi saya untuk dapatkan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda.
Berminat nak cuba @ Nak order vitamin Shaklee dengan saya ? info..produk menarik..harga menarik yang sememangnya berbaloi..cod Area Alor Setar, Jitra, k/nerang, Pendang dan sekitar dengannya..by pos utk seluruh negeri..bolehlah hubungi :


Zahirah Dzahir / ID NO 941273 / 013-3240344 ( SMS/WHATSAPP)
ieradzahir@yahoo.com | Mummy Iera Vitta Shoppe

 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuh sebrang penyakit. ia hanyalah makanan tambahan untuk kesihatan.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration