Rabu, 25 November 2015

Pesta Kanak-Kanak Islam ( MIFC ) 27-29 November 2015

Assalamualaikum..

Cuti sekolah dah bemula! Jom bawa anak-anak ke MICF ..



Pesta Kanak-Kanak Islam Terbesar

Tarikh: 27-29 November 2015
Masa: 9:00 pagi - 9:00 malam
Tempat: Shah Alam Convention Centre


RSVP ke pesta ini sekarang --> https://www.facebook.com/events/755807301214666/


 

nak tau info lebih lanjut boleh ke page MIFC..

- Mummy Ira -

ITULAH DARAH DAGING KITA...

Assalamualaikum..

google

ITULAH DARAH DAGING KITA...

Kadang - kadang Adik beradik yang suka belanja kita makan, bukan kerana mereka berharta tapi sebab mereka meletakkan persaudaraan melebihi duit......

Kadang - kadang adik beradik yang rajin bekerja, bukan kerana mereka tunjuk pandai tapi sebab mereka memahami maksud tanggungjawab.......

Kadang - kadang adik beradik yang memohon maaf dulu selepas pergaduhan, bukan kerana mereka salah tapi sebab mereka menghargai orang di sekeliling mereka......

Kadang - kadang yang sukarela membantu kita, bukan kerana mereka berhutang apa-apa tapi sebab mereka lihat kita sebagai seorang Adik beradik.....

Kadang-kadang adik beradik yang selalu SMS DAN WATTSAPP anda, bukan kerana mereka tak de benda lain nak buat tapi sebab mereka INGAT PADA ANDA.......

Satu hari, kita semua akan terpisah, kita akan terkenangkan pelbagai perbualan dan impian yang kita ada.

Hari berganti hari, bulan, tahun, hingga hubungan ini menjadi asing........

Satu hari anak2 kita akan jumpa gambar kita dan bertanya,
"Siapa mereka semua tu?".....


Dan kita tersenyum dengan air mata yang tidak kelihatan kerana hati ini terusik dengan kata yang sayu, lalu berkata,


"DENGAN MEREKALAH SAYA ADA HARI YANG PALING INDAH DALAM HIDUP SAYA." .... ..


TERIMA KASIH ADIK BERADIK

Ada 3 Hal dlm hidup yg tidak boleh kembali :
1. Waktu
2. Kata-kata
3 . Kesempatan


Ada 3 Hal yg dapat menghancurkan hidup seseorg:
1. Kemarahan
2. Keangkuhan
3. Dendam


Ada 3 Hal yg tidak boleh hilang:
1. Harapan
2. Keikhlasan
3. Kejujuran


Ada 3 Hal yg plg berharga:
1. Kasih Sayang ..
2. Cinta
3. Kebaikan


Ada 3 Hal dlm hidup yg tidak pernah pasti :
1. Kekayaan
2. Kejayaan
3. Mimpi


Ada 3 Hal yg membentuk watak seseorg :
1. Komitmen
2. Ketulusan
3. Kerja keras


Ada 3 Hal yg membuat kita sukses :
1. Tekad
2. Kemahuan
3. Fokus


Ada 3 Hal yg tidak pernah kita tahu :
1. Rezeki ..
2. Umur
3. Jodoh


TAPI, ada 3 Hal dalam hidup yg PASTI :
1. Tua
2. Sakit
3. Kematian.


Ya Tuhan, insan yg membaca ini adalah insan yg kuat, sabar, pengasih & penyayang - maka sayangilah dia serta kasihilah dia, bantulah dia meningkatkan taraf kehidupannya, murahkan rezekinya, sihatkan tubuh badannya, jika dia melangkah, selamatkanlah dia, permudahkan & lancarkan segala pekerjaannya..

Kirimlah kpd semua Adik beradik yg kita ingati.....

kredit facebook 

- Mummy Ira -

Minuman Selepas Haid@Period

Assalamualaikum..

Buat semua kaum hawa di luar sana..boleh amalkan tips ni. Saya share dari fb Nurul Diana. Baca bebetui camna cara minum sebabnya bukan boleh minum sesuka hati ja. Baca yaaa..



MINUMAN SELEPAS PERIOD

haritu dah share dah . tp ramai dok tnya lagi
kali ni share details lengkap kit . 


BAHAN2

halia ( anggaran besar ibu jari )
kunyit ( anggaran besar ibu jari )
serai ( dua batang )
daun pandan (2 helai )
gula batu atau madu ( ikut tekak )
air 3 cawan

tambahan jika perlu :::
:::: sireh ( 2 helai ) jika anda mengalami masalah keputihan
::::: manjakani ( 1biji ) utk merapatkan bahagian bawah : tidak sesuai utk anak dara

basuh bahan dan rebus semua bahan
3 cawan air hingga jd 1 cawan air
tak perlu di potong / di hiris ( kalau nak hiris pun terpulang )

selepas air dah kering mjd 1 cawan tutup api minum ketika suam ( tak perlu di blend )

kelebihan minuman ni
- menbersihkan rahim selepas period
- mengeluarkan angin
- anti kanser- memecahkan lemak2
mengurangkan masalah bau badan
-
kalau ada masalah kemaluan berbau pun elok minum ni

minum sebulan sekali selepas period saja

# boleh di minum oleh anak dara . mak dara ibu nyusu ( ikut kesesuaian bayi )

tidak sesuai utk IBU MENGANDUNG
===
SEDAP KE ?? rasa apa ?
- tak rasa apa2 malah air ni wangi ( sbb sesuai utk bau badan ) ada gula batu di jamin tak pahit  tp halia jgn lbeh2 nnt rasa pedas lak 

jika anda tambah manjakani SUMPAH PAHIT GILA .. kalau tak tambah ok je
-------
boleh amalkan if period tak teratur .tapi SEBULAN SEKALI SAJA uolss jgn nak buat bnyk kali ye dlm sbulan. minuman ni mmang utk sebulan sekali saja.. Sebab penggunaan manjakani, sireh , kunyit yg berlebihan akan menyebabkan cepat putus haid. Dlm erti kata lain cepat monopous. Umur 40an da monopous. Xnak yeeee ,, petua ni elok utk badan..tp kalau lbehan efek bdan lak.sama mcm ubat


pendapat peribadi dian
dah 3bulan amal minum ni . mmang bdan rasa ringan , sendawa besar . bau badan pun berkurang . rasa sihat je
aku mmang suka amal benda mcm ni lbeh percaya cara lama dri ubat2 kalau libatkan dalaman 

selamat mencuba..

- Mummy Ira -