Viral/Trending - Al Kisah Zohor Pertama 3 Beradik Di Surau Aman Central

By Zahirah Dzahir - 10/02/2015 09:42:00 PG


Assalamualaikum..


Saya rasa ramai yang teruja dgn pembukaan Aman Central ni. Dengaq crita ramai orang sungguh yang pi. Dalam orang ramai berebut2 shopping, kluarlah 1 cerita tentang gelagat 3 beradik yang sedang solat di surau Aman Central.

Melalui laman Facebook Leftenant Mohammed Originall yang menjadikannaya viral mendapat perhatian netizen. Jom baca  perkongsian beliau.



AL K I S A H Aman central

Saat azan kumandang tak ada satu pun keuntungan sekali pun project kamu BENILAI 2.6B , surau di dalam gambar ni adalah surau di aman central, waktu zohor tepat kanak2 ni nak solat, abg imam adik2, sengaja kita buat lambat sebab nak amik pic dia dan nak jadi makmum adik nie. ( hebat orang tua dia train anak)

Anak sapa lah ni, saat orang sibuk shoping, dia lari p solat sujud kat Allah.
S a u d a r a..... kat sini saya nak habaq,

semua orang solat, dan tak semua orang solat, ada pun yang solat, sejauh mana dia boleh rasa selesa buat keja lain atau shoping (yg mana keja tu boleh ditangguh sebentar) Allah tengah panggil hamba2nya sujud, hanya yg kuat iman sahaja bisa sahut seruan. Yang tidak terus leka di buai syaitan.


Abang kakak yg sibuk shoping boleh muhasabah diri, tak malu kah kita saat kita kata Allah yg kita utama dlm hidup, mai sekali fitnah dajjal ttg shoping kita sudah ikut dajjal. Boleh nampak tak yg nabi kata nanti masa dajjal keluar, ramai yg akan ikut dajjal ?

5 minit sahaja solat, lepas tu p lah shoping sampai muflis pun tak pa, muflis dunia jangan muflis ahkirat.

- Mummy Ira -

  • Share:

You Might Also Like

0 orang berborak di sini!