Sentiasa Berhati Hati..Sentiasa Beringat

By Zahirah Dzahir - 2/09/2015 09:09:00 PG

Assalamualaikum..

 

Selalunya saya jarang baca kalau ada berita2 camni..kesian nak baca. Kesian kat semua yang terbabit. Benda camni selalu sangat kita dengar..kes mak pak terlanggar anak..tak tau nak salahkan sapa..psai Saya pun tak dak di tempat kejadian..tak nampak dengan mata sendiri..baca pun kat paper ja..tak boleh nak bagi komen lebih2..

Apa yang penting kita kena selalu beringat tak kira la dalam apa jua hal pun..terutama sekali kalau bab anak2 ni..kita kena selalu berjaga2 n mata tu kena liaq ambek tau anak kat mana..buat apa. Kalau boleh pastikan ada sentiasa di sebelah kita. Selalunya anak2 ni tambah kalau yang kecik..kita tak boleh duga setiap tindakan depa..kalau dok dalam rumah kita sentiasa berjaga2 dengan keselamatan anak2..begitu juga kalau kat luar rumah..lagi kena berjaga2..

Rasanya semua budak2 ni sama..kita kena selalu pesan bab2 keselamtan ni..bahaya itu..bahaya ini..macam Saya dok kawasan taman..memang tak bagi anak kembar keluar main..tak berani..kalau kembar keluar ja..pakai berlari..kadang2 kereta n moto pun laju ja lalu..kita yang naik takut..baik main ja dalam rumah. Begitu juga kalau nak naik kereta..saya pastikan anak2 naik kereta dulu..baru hidupkan enjin..kalau anak2 tak ikut,  Saya sruh tunggu jauh dari kereta..pastikan nampak anak2 kat mana..baru ubah kereta..kalau nak parking kereta kat mana2 parking pun..rumah ka luar ka..saya tak bagi turun dari kereta selagi enjin kereta tak dimatikan..pastikan pegang tangan anak2..

Tapi..tu lah..kadang2 tu benda nak jadi..cuma kita sentiasa perlu berhati hati dan sentiasa beringat..buat keluarga mangsa yang dilanggar..semoga kuat dan tabah hadapi ujian Allah.

Al Fatihah..

- Mummy Ira -

  • Share:

You Might Also Like

0 orang berborak di sini!