Pengeluran MyKid Dihentikan Sementara ?

By Zahirah Dzahir - 2/17/2015 03:37:00 PTG

Assalamualaikum..


Kalau dewasa ada kad pengenalan..camtu jugak dengan budak2.  3 orang anak Saya semua dah ada MyKid..tapi ada juga dok dengaq ibu bapa yang dok tanya betui ka MyKid ni dah tak dak..

Cam baru ni Saya cari MyKid Haziq tak jumpa..cari punya cari tetap tak jumpa..tak tau nak buat apa bgtau Cik Husband..so Cik Husband pone kawan dia yang kerja kat JPN..tanya kalau MyKid budak hilang nak buat camna..kena buat baru ka. Kawan dia bgtau..skrg JPN stop sat pengeluaran MyKid. Tak pa, apa2 hal  guna Surat Beranak.Tapi nasib baik dah jumpa MyKid Haziq..kalau hilang sayang..bukan senang nak pi buat balik.

Tapi kalau pikir balik..kalau apa2 urusan penting berkaitan dengan anak2/budak2 ni..memang guna Surat Beranak pun..kadang2 ja guna guna MyKid..Saya pun tak sure MyKid ni mmg tidak dikeluarkan dah atau hanya dihentikan untuk satu tempoh tertentu. Bila ianya mula dihentikan pengeluaran jugak pun Saya tak sure.


So..Saya google dapat la info dari Biro Pengaduan Awam


 Kalau tak berapa nak sure jugak..korang boleh terus call ke JPN untuk info lebih lajut.

- Mummy Ira -

  • Share:

You Might Also Like

0 orang berborak di sini!