Kembar Hazim Dan Hadif Dah Ready Nak Belajar Kaaa..

By Zahirah Dzahir - 2/09/2015 09:41:00 PG

Assalamualaikum..

Tahun ni kembar Hazim n Hadif dah pun masuk 4 tahun..ikutkan umoq ni pakat dah hantaq anak2 masuk tadika/tabika dah..tapi saya plan nak hantar tahun depan..bagi boleh bawak diri dulu..ni..kembar cakap pun tak berapa nak lepas lagi..lagi 1 takut nnti tahun depan boring plak pi tadika/tabika..sebabnya dah penah jadi kat Abang Haziq. Masa 4 tahun semangat pi tadika/tabika..mai 5 thun dak kurang..jadi malas..masuk 6 tahun ok balik..

So..bincang ngan Cik Husband..kita ajar dulu kat rumah..ajar la yang basic dulu..bagi kenal kaler dulu..bentuk. Saya beli flash card n buku abc..ada juga yang jenis soft book tu..Susah kalau beli buku jenis kertas nipis tu, selalu cepat rosak dan terkoyak. Lagipun flash card n soft book tu kalerful and gambar2 pun menarik..maybe kembar akan tertarik nak mula berlajar..

Beza dulu masa Saya mula ajar Abang Haziq belajar..maybe sorang sama kot..senang nak handel n nak fokus..kira tak susah nak ajar Abang Haziq..ni bila kembar berdua..banyak renah dia.. Saya mula ajar sikit kat kembar..mula tu ok..boleh fokus..mau ikut..lelama dah ke lain..bila salah sorang stop yang lagi sorang pun stop sama. 

Tak pa..pelan2..bukan boleh paksa..Saya cari masa ang sesuai..ajar tak ikut masa..tengok mood kembar masa tu..kalau bad mood pun susah jugak..apa pun tak mau..janji kembar mau tengok n pegang buku pun ok lah...

- Mummy Ira -

  • Share:

You Might Also Like

0 orang berborak di sini!