Diet Yang Tak Menjadi

By Zahirah Dzahir - 2/27/2015 05:21:00 PTG

Assalammualaikum...

 
Kadang kadang diet..kadang kadang tak..Saya tak ikut sangat diet2 ni..cuma Saya control makan ja..tapi kena la diet jugak..sebabnya Saya ni dalam kategori ' big size '.. Kalau nak diet ni kena tengok hari jugak..kalau My Mom tak masak ok la..kalau My Mom masak tu..susah sikit..satgi dia dok suruh makan.

1 hari ni..saja la Saya nak diet..My Mom tak masak..Saya masak pun just untk anak2 n husband ja..setakat nasi tu besa la..bila dah mula tak makan lelama kita boleh kontrol selera makan tu..makan yg ringan2 ja..

Tiba2 mai malam..Cik husband kata ada member dia wat makan2 jemput pi rumah..ok la Saya pollow ja..sampai ja rumah member tu..Saya tengok macam2 menu ada..dengan nasi tomato, ada sate, ayam bakaq lagi. Sesungguhnya mood diet tu terbantut camtu ja..takkan tak makan.. nanti orang kata kita ni ngada2 plak..tapi bila dah makan tu mesti nak rasa semua. 

Diet pun cam tak diet ja..tapi Saya pun tak la makan banyak..rasa la sikit..dalam tak makan banyak tu kenyang la jugak..huhuhu


- Mummy Ira -

  • Share:

You Might Also Like

0 orang berborak di sini!