Renungan Buat Suami Dan Juga Isteri

By Zahirah Dzahir - 1/22/2015 09:40:00 PTG

Assalamualaikum..
RENUNGAN BUAT SUAMI...dan juga isteri...

✔ Aku akan senantiasa berusaha untuk menjadikan rumahku sebagai syurga bagi isteri dan anak-anakku...

✔ Aku akan senantiasa berusaha mengajak isteriku untuk menjadi wanita yang selalu beriman dan bertakwa kepada Allah SWT...

✔ Aku akan senantiasa berusaha untuk bertanggungjawab dalam mencari rezeki yang halal.

✔ Aku akan senantiasa berusaha untuk membimbing isteriku agar selalu taat kepadaku...

✔ Aku akan senantiasa berusaha untuk bersikap ramah dan penuh kasih sayang kepada isteriku...

✔ Aku akan selalu berusaha untuk menjaga cinta dan kasih sayangku hanya kepada isteriku...

✔ Aku akan senantiasa berusaha untuk menasihati isteriku di saat dia melakukan kesalahan dan dengan hati ikhlas aku akan memaafkannya...

✔ Aku akan senantiasa berusaha untuk bersabar dalam menghadapi sikap buruk isteriku seperti yang telah dicontohkan oleh Saidina Umar Bin Khatab...

✔ Aku akan senantiasa berusaha untuk lebih mengingati kebaikan isteriku daripada sekadar mengungkit-ungkit keburukan sifatnya...

✔ Aku akan senantiasa berusaha untuk menyelesaikan dengan baik-baik jika menghadapi sebarang masalah dengan isteriku...

✔ Aku akan senantiasa berusaha untuk menjadi pemimpin yang baik dan bijak bagi isteri dan anak-anaku...

✔ Dan aku akan senantiasa berusaha untuk meluangkan masa sentiasa untuk menemani isteri serta anak-anakku di waktu lapangku...

Aku hanya menginginkan keindahan dan kebahagiaan hidup bakal tercipta dalam rumah tangggaku, tetapi aku haruslah tabahkan hatiku....

Insya-ALLAH..akan kujadikan rumahku menjadi syuga bagiku, isteriku serta anak-anakku yang amat aku cintai...

Itulah komitmen dan janjiku sebagai seorang suami...
- Mummy Ira -

  • Share:

You Might Also Like

0 orang berborak di sini!